Sunday 28 January 2018

4 kepentingan Vitamin C Untuk Ibu mengandung dan bayi dalam rahim

Bila sebut Vitamin C je saya mmg sangat suka tau sebab vitamin nih yang memang saya akan 'wajib' kan diri ambil setiap hari. sebab apa tau?

Vitamin C ni larut air so dia akan cepat musnah. lagi pun badan kita tak dapat nak hasilkan vitamin C dan kita hanya boleh dapatkan dari pemakanan kita tau. Kalau makanan kita tu yang segar-segar fresh dari ladang tu bagus lah kan. 

Tapi kalau yang set-set tak suka nak makan sayur tak nak makan buah sila lah rajinkan diri ambil suplemen ye. tak kira lah suplemen apa tapi saya cadangkan ambil SR Vitamin C Plus nilah sebab saya, kawan-kawan dan ramai lagi kat luar sana dah cuba tau :)

ada banyak je sumber vitamin C ni tau~
Ibu mengandung lebih lagi penting vitamin C ni sebab apa yang kita makan untuk baby dalam rahim tu sekali tau.  Nutrisi masa hamil sangat penting ye.ewah ibu-ibu sangat.hee. Ada banyak je makanan yang baik masa hamil cuma nak kena rajin sket lah ye mommies. chaiyok2 :)

Entry kali ni nak fokus pada 4 kepentingan Vitamin C Untuk Ibu mengandung dan bayi dalam rahim. Jemput baca ye~ 

#1: Pembentukan kolagen Vitamin C penting untuk pembentukan kolagen
Kolagen pula penting untuk pembentukan struktur tulang rawan, otot dan tulang bayi. Kolagen juga bertanggungjawab untuk memastikan kesihatan kulit, gusi dan tendon bayi yang sedang terbentuk.


#2: Perkuat sistem imun
Ascorbic Acid yang terdapat dalam Vitamin C membantu merangsang antibodi yang melawan virus dan jangkitan kuman dalam tubuh ibu mengandung.
Kalau ibu mengandung rasa tak sihat, boleh lah ambil Vitamin C Sustained Release, patah dua dan telan bersama air masak. Vitamin C memerlukan air yang banyak untuk larut dalam tubuh

#3: Perkembangan Otak
Menurut kajian pihak University of Copenhagen, kekurangan Vitamin C akan merencatkan pertumbuhan otak bayi di bahagian hippocampus. Bahagian ini sangat kritikal sebagai pusat daya ingatan. 



#4: Mengelak Pecah Ketuban
Tips untuk mengelakkan air ketuban pecah pra-matang, amalkan Vitamin C sepanjang kehamilan. Jika pun ketuban telah pecah pada bulan ke -7, anda masih boleh makan Vitamin C, ia akan seal semula kebocoran kantung bayi.

Rujuk: SINI dan SINI

Nak dapatkan sumber vitamin C yang selamat, berkesan dan semulajadi? Mehh ambil Sustained Released Vitamin C ye mommies. saya sudah dan ramai lagi mommies dah ambil tau. Alhamdulillah mmg terbaik lahh~~

Harga hanya RM92.50 untuk 180 biji. sebiji jatuh 50 sen je tau. kalau 7 biji oren? lagi mampu ke nak ambil tu. haaa~~

nak lagi murah..hubungi saya terus ye,


0 comments: