Monday 22 January 2018

16 Kebaikan Ostematrix untuk ibu menyusu dan ibu berpantang

Bila sebut kalsium je mesti kita ingat yang perlukan tu adalah kanak-kanak sebab untuk tumbesaran atau untuk orang tua untuk elak dari osteporosis. Jadi kita yang dewasa dan pertengahan ni tak perlu ke? jangan camtu ye...

Kalsium penting untuk pembinaan tulang, gigi, sel darah dan sebagainya, menjadikan ia adalah kandungan mineral terbesar dalam tubuh kita – kira 21.5 % daripada berat badan kita, banyak kan?

Kita memerlukan kalsium setiap hari… Sebabnya kita kehilangan kalsium setiap hari…Terutama orang perempuan kerana mengalami haid, mengandung, menyusukan dan menopous. Secara purata seorang dewasa kehilangan 400-600 mg kalsium setiap hari… Oleh itu setiap hari, secara purata kita perlukan 1000 mg kalsium. 

Kalsium amat penting kepada ibu yang menyusu dalam menyalurkan kalsium yang bermutu pada anak yang menyusu dan juga mengelakkan kekurangan kalsium dalam tubuh kerana 99% tubuh kita terdiri daripada kalsium. Rambut, kuku, tulang, gigi, dan hanya 1% sahaja kalsium dalam darah.


Bila sebut kalsium je mesti kita ingat susu je kan..padahal banyak lagi sumber kalsium yang boleh kita ambil seperti dari sayur-sayuran, ikan dan juga kacang-kacang.

Salah satu tips bagi membanyakkan susu juga adalah mengambil makanan yang kaya dengan kalsium dan juga supplement kalsium sebagai pelengkap keperluan kalsium bagi ibu menyusu iaitu 1,200gm setiap hari.  

Kalau nak mudah ambil je pil kalsium..untuk pastikan kita dapat bekalan yang cukup setiap hari. :D
Dan sudah semestinya saya mencadangkan OSTEMATRIX

Apa istimewanya kalsium (Ostematrix) Shaklee?

1. Adanya tambahan Vitamin D.

Kenapa perlu tambahan Vitamin D? Ini kerana ia membantu kalsium disebarkan dari sistem penghadaman ke seluruh darah dan tulang.

2. Terdapatnya kombinasi kalsium karbonat dan kalsium citrat. Penting kerana ianya sesuai diambil semasa perut kosong ataupun selepas makan.

Ostematrix Shaklee menyediakan 1000 mg kalsium bersamaan 250mg kalsium dalam setiap kapsul. 

Ada ketikanya penghasilan susu berkurangan ketika kita didatangi haid, demam dan sebagainya. Tapi janganlah kalau susu kurang, ibu pun kurang mengepam.. Tambahkan sesi mengepam, jika boleh buat power pumping.


16 Kebaikkan OSTEMATRIX untuk ibu menyusu: 


- Bayi anda mudah lawas 
- Anda juga mudah lawas 
- Gigi semakin kuat dan tidak berdarah 
- Tiada masalah sakit tulang belakang 
- Memperbaiki masalah gastrik (ibu yang baru melahirkan selalu kesuntukan masa untuk makan) 
- Membantu mengawal berat badan (mengurangkan rasa lapar akibat kekurangan glikogen) 
- Menyediakan kalsium yang bermutu tinggi kepada anak 
- Tiada lagi masalah kaki kejang 
- Bantu perbanyakkan susu ibu 
- Seimbangkan paras kalsium semasa haid 
- Mencegah osteoporosis 
- Mengurangkan PMS 
- Alternatif bagi ibu yang tak suka/tak boleh ambil susu laktosa 
- Mengawal tekanan darah 
- Menguatkan daya ingatan 
- Meningkatkan kesihatan tubuh 

Credit

Jadi apa lagi..jom jom dapatkan ostematrix dari SID anda yang terdekat atau pun hubungi je saya terus..COD area bandar tun hussein onn, taman bukit segar, cheras perdana dan berdekatan. okeh..selamat berpantang dan happy breasfeeding ye :D

0 comments: