Wednesday 31 January 2018

10 Sebab Kenapa Saya Pilih Shaklee Sebagai Bisnes

Bismillahirahmannirrahim...

Pertama sekali meh kita sama-sama panjatkan kesyukuran ke hadrat ilahi kerana dengan nikmat kurnia-Nya kita dapat bernafas, makan, minum dengan baik pada hari ini. Syukur dengan segala yang kita miliki hari ini.
Syukur Alhamdulillah.

Hari ni saya nak sharing sikit kenapa saya pilih Shaklee Sebagai Bisnes Saya. Kan ada banyak lagi peluang perniagaan di Malaysia ni kan..kenapa SHAKLEE jugak kan?

1. BOLEH BUAT 100% DARI RUMAH SECARA ONLINE

First sekali, saya ni seorang surirumah berijazah. Jadi kebanyakan masa tu di rumah. Yela siang tu dah kena mengurus rumah dan anak. Baru sorang je pun.hee..

But still kat rumah je kan..so makanya bisnes Shaklee ni memang da molek sangat lah sebab boleh handle semua dari rumah insyaallah. Sebarang jual beli semuanya hanya melalui online through FB, Blog,Instangam n others online method which is tak perlu nak jumpa orang pun nak approach one by one.

2. PRODUK YANG BAGUS DAN BERKUALITI

Keduanya, dia ada produk yang bagus, stable. Since tahun 1956 tuh..kajian memang banyak dah diorang laburkan dimana setiap jenis produk tu dikeluarkan dengan sangat teliti. 

Saya sendiri pun dah cuba dan dah rasa kebaikan dan nikmatnya menggunakan produk Shaklee ni. Yang buat saya jatuh cinta of coz lah ESP kan..ha sebab mula2 dulu ambil sebab nak pekatkan susu. Bila tengok Ammar kenyang je terus lah konsisten je ambil. Dah lepas tu terambil la pulak Set Penyusuan 3M. hee..Alhamdulilah masih menyusukan ammar hingga kini dia nak masuk 10 bulan dah 8 sep ni (^_^)

Yang paling penting Shaklee ada sijil HALAL yang diiktiraf. So no need to worry k pasal status halalnya. Boleh makan tanpa was-was insyaallah.

3. PERMULAAN MODAL YANG RENDAH

Tiada modal pun sebenarnya. Yang ada hanya lah yuran keahlian RM79.50. 

Kalau kita keluar beli barang, shoping, makan2 pun lebih kot~

Da la dapat kumpul point. Kalau cukup point boleh dapat CASH BACK dalam bentuk tunai. Makin banyak yang kita beli lebih banyak lah cash yang kita dapat tu. kalau tak nak bisnes pun tak pe, still boleh makan utk sendiri dan family je. tak de nak kena cari dowline ape ke pun tak pe..tapi kalau nak bisnes harus lah ada sale ye. kena faham konsep tuh..

4. TAK PERLU SIMPAN STOK

Berdasarkan pemerhatian, kalau nak buat bisnes restoran ke, nak jual sayur ke, kambing ke..paling kurang kita perlu ada modal sebanyak RM5,000- RM10,000 baru lah boleh jalan bisnes tu kan..fuh memang tak la kan~

Shaklee untuk permulaan ni kita tak perlu pun nak simpan stok tau sebab Shaklee yang akan uruskan semua dari pmbungkusan hingga ke penghantaran. Tugas kita utk mencari customer dan kemudian boleh buat order melalui online. mudah kan...semudah 1 2 3. 

Kalau dah ada bonus sket tu boleh la simpan sikit2 nak buat stok..


5. Sistem yang adil dan mengikut syariah

Kenapa saya kata adil. Sebab dalam Shaklee ni konsepnya kalau kita buat lebih dapat lebiih. Memang tak de istilah upline goyang kaki. downline yang kerje teruk. 

Ye Shaklee ni MLM tapi yang mengikut syariah. Boleh BACA SINI dari blog ustaz zaharudin berkenaan MLM. So bila dah jelas boleh la kita bisnes dengan jayanya. kannn...:)

6. Mentor yang ramai 

Ramai sangat yang dah berjaya dalam Shaklee nih..so tinggal lagi nak FOLLOW n DUPLICATE je apa yang mentor buat. 

7. Kumpulan sokongan yang kuat

Ni pun antara sebab saya rasa selesa dengan Shaklee kerana setiap hari pasti kami akan diberi peringatan, santapan minda, makanan rohani agar dalaman lebih kuat. Semangat lebih kental untuk berhadapan dengan customer yang berbagai ragam. 

Makanan fizikal tu dah tentu lah kan...mmg kami semua pengguna tegar Shaklee..haa gitu~

Jujur saya sebelum ni mmg jenis yang kuat nanes tapi alhamdulilah dah kurang sket dah cewek nye tuh..kena banyak think positve dan semangat waja sket...yeah berusaha la ecah...

8. Masa yang flexible

Bisnes Shaklee ni bila-bila pun boleh nak buat. pagi , malam, petang..ikot lah kesesuaian kan..apa yang penting misi tercapai. So mudah la bagi saya untuk menguruskan rumah kan. 

9. Tiada risiko rugi, barang rosak dan tak laku

Sebab apa tau...Shaklee kan yang urus semuanya. :D see best kan? Jom lah join kami.

10. Peluang perniaggan yang sangat besar

Yang ni saya ada baca dalam FB Irfan Khairi which dia kata  produk kesihatan (health & wellness) akan berada dalampermintaan tak kira ekonomi jatuh/naik. Plus, produk-produk organik juga adalah antara trend baru perniagaan yang akan boom. Sebab zaman sekarang ni orang amat pentingkan kesihatan dan kecantikan dalaman sebenarnya. Dengan persekitaran dan pemakanan sekarang ni memang lah kita semua ni memerlukan suplemen.

Kan..tu lah sebabnya saya pilih SHAKLEE bukan bisnes lain..my aim nak jaga ammar kat rumah..

Hope dapat jalankan misi ni dengan berjaya..aminnnnn~

Jom join saya, apa lagi nak ragu..

semua pun dari rumah je..:)

Hubungi saya,
~Aisyah~
017-3468802
rsaisyah317@gmail.com
Fb: Radin Siti Aisyah

0 comments: