Tuesday 8 July 2014

khasiat daun alfalfa

Pernah tengok tak pokok alfalfa?


ha ni lah dia...ia merupakan pohon rendang dan renek yang mempunyai akar yang panjang dan jauh ke dalam tanah, mencapai antara 10 hingga 20 kaki. Dengan akar yang panjang itulah ia dapat menyerap pelbagai sumber mineral dan vitamin di dalam tanah. 

Daun Pohon Alfalfa Alfalfa dikenali sebagai tumbuhan yang sangat bagus untuk merawat kolesterol, kencing manis, masalah keputihan, ulser peptik, sembelit dan pernah terbukti merawat penyakit kanser. 

ALFALFA SHAKLEE

 
Alfalfa Shaklee juga sangat popular dalam Set Penyusuan Shaklee kerana ia terkenal sebagai Milk Booster yang hebat. Alfalfa membantu merangsang susu yang banyak kerana ia kaya dengan protein. Protein pula merupakan salah satu komponen utama dalam susu ibu. Kandungan protein dalam Alfalfa lebih banyak dari sumber protein yang lain. 

Antara vitamin yang terkandung dalam Alfalfa Shaklee termasuklah: 

1) Vitamin A 
Vitamin A penting untuk kesihatan mata dan penglihatan malam. Ia juga membina ketahanan terhadap jangkitan penyakit terutamanya di dalam salur pernafasan. Selain itu, Vitamin A di dalam Alfalfa Shaklee juga bagus untuk ketahanan badan dan kecantikan kulit. 

2) Vitamin E 
Vitamin E memelihara sel agar tidak rosak disebabkan radiasi dari matahari dan pencemaran udara. Ia bagus untuk kesihatan jantung, kardiovaskular dan otot. Ia juga membantu untuk mengangkut nutrisi kepada sel, memperkuat dinding salur darah. 

3) Vitamin U 
Vitamin U menggalakkan kesihatan tubuh untuk mengatasi masalah ulser peptik. 

4) Vitamin B6 
Vitamin B6 membantu asilimilasi makanan, protein dan metabolisma lemak. Ia menggalakkan kesihatan saraf dan kulit dan membantu mengurangkan simptom loya. 

5) Vitamin K 
Vitamin K penting untuk pembekuan darah terutamanya selepas kecederaan, melahirkan anak dan pembedahan. Ia juga penting untuk menjaga fungsi hati dan menyumbang kepada kecergasan badan. 

6) Vitamin D 
Vitamin D membantu mengawal penggunaan fosforus dan kalsium di dalam tubuh. Seperti yang ramai sedia maklum, kalsium dan fosforus penting untuk pembentukan tulang dan gigi yang sihat dan kuat. 

Wow,memang banyak khasiat dan kegunaannya kan...

Tungguuuu ada lagi! 

Alfalfa ada banyak jenis dan tak semuanya sama. Alfalfa yang selamat adalah Alfalfa jenis daun. Alfalfa yang biasa di supermarket adalah Alfalfa sprout (biji cambah). Alfalfa jenis biji kadang-kadang boleh menyebabkan reaksi penyakit Auto immune. 

Inilah kelebihan Alfalfa Shaklee! 

Alfalfa Shaklee Alfalfa Shaklee diperbuat daripada daun Alfalfa yang bermutu tinggi yang ditanam di California USA. Alfalfa Shaklee ditanam tanpa pestisid, tanpa racun kulat, tanpa bacteriosides, tanpa hormon sintetik dan tanpa bahan kimia. 


Salam sihat dan cantik,
~Aisyah~
 017-3468802
SID anda yang comel

Dapatkan alfalfa anda terus dari Shaklee ----> ORDER SINI


0 comments: