Tuesday 25 March 2014

Hilangkan sakit gigi

Sakit gigi ni memamg seksa..orang tak nampak tapi yg merasa ni tuhan je la tau kan..meh tgk apa petua yg sy jumpa ni. Mane tau boleh hilang sakit tu.moh la cuba..



Antara 5 Petua untuk hilangkan sakit gigi:

1) Campurkan sedikit cuka dalam segelas air suam. Gunakan air ini untuk berkumur. Amalkan tiga kali sehari sehingga rasa sakit hilang.

2) Untuk gigi geraham berlubang, tumbuk seulas bawang putih hingga lumat dan masukkan sedikit cuka. Masukkan bahan tadi ke dalam lubang gigi.

3) Gigit 3 kuntum bunga cengkih pada gigi yang sakit. Jika gigi berlubang, tumbuk bunga cengkih dan isikan ke dalam lubang dan tutup dengan kapas.

4) Kunyah sedikit kapur sirih pada gigi yang sakit sehingga lumat. Amalkan sehingga rasa sakit gigi hilang.

5) Untuk gigi berlubang, ambil getah pada tampuk buah betik muda dan sapukan pada gigi yang sakit dengan putik kapas

Shaklee bantu hilangkan sakit gigi

Ringkasnya, sekiranya gigi anda berlubang dan belum sempat jumpa dentist, ambil sebiji zinc..tumbuk kemudian bancuh dengan sedikit air..selepas itu ambil bancuhan zinc dan tutup gigi yang bertampal itu.

Bagi gusi bengkak pula, setelah dikumur dengan air garam..kita juga boleh amalkan pengambilan Vitamin E, Ostematrix & B-Complex . Cepat reda, Insya Allah.

Pengambilan harian Ostematrix juga sangat lah digalakkan untuk keperluan kalsium harian. Kalsium adalah makanan yang baik untuk gigi yang sihat & cantik!

Sebiji ostematrix ibarat segelas susu.

kalsium baik untuk gigi
Em ok lah..cepat2 sihat k..boleh cuba mane yang selesa.nak senang amik je vitamin Shaklee ni..insyaallah.

Jom sihat secara semulajadi..pm saya k kalau nak tanye pape..

~Aisyah~
017-3468802
Fb: Ummi Ammar Arif

0 comments: